Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

Dagens match: KFF-LB07

Av Sofia Tjernberg - 23 oktober 2008 20:57

Idag gjorde jag min sista match för säsongen då det var KFF som tog emot LB07 på Vilans IP. En match där kanske inte någon var speciellt motiverad, inte jag heller efter att ha fått byta om i vaktmästarens skrubb på hörnet fullt med massa rör och annat skräp. Bortalaget kom dessutom typ 15 min innan matchstart... Det var två juniorlag som möttes, KFF hade spelare födda 90,91 och 92 och LB en 89a och 90or, kanske nån 91a (konstigt, de såg mycket äldre ut?!). Ja så spännande kan jag väl inte säga att matchen var, LB gjorde 3 mål i första halvlek men kunde lika gärna gjort 10 om de inte vatt offside alla gånger (jag tror helt ärligt att jag vinkade 25 offside- har aldrig hänt förut), dock var självklart besluten rätt, det var ju jag som tog dem, och jag fick medhåll från KFFs tränare efter matchen. KFF hade koll på anfallarna och mittbacken styrde upp backlinjen i rätt tid de allra flesta gånger. Att nämnas skall även att KFF sumpade några fina lägen i första halvlek. Andra halvlek ramlade iväg och det blev 10-1 till slut. Det var ändå roligt att se lite kvalité på spelet i vissa sekvenser, så snabb och hård fotboll ser man aldrig på damsidan. Adi gjorde dessutom en bra match som släppte upp det lite, dock blåste han av 2min för tidigt så han får lite minus för det haha! Jag tror och hoppas att spelarna var nöjda med min insats, det lät ju som så efteråt.Ja lagomt geggig om fötterna fick jag dra mig hemåt för att inse att årets säsong är helt slut... lite tradigt med tanke på hur roligt det är att döma! Nu ser jag fram emot Alliansen närmast, alltid lika roligt att döma där inne.

Vi ses där, adios!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

HEJ

Av Sofia Tjernberg - 27 augusti 2009 20:57

Jag vet inte vad men nåt inom mig förde mig till min kära blogg, haha. Jag har behövt en paus i sommar från allt och ingenting och jag har inte orkat ta tag i nånting. Så är det ibland. Så då fick naturligtvis detta stå åt sidan tillsammans med mycke...

Av Sofia Tjernberg - 4 juni 2009 17:53

Hej allihopa. sitter på skolan i malmö och har nyss lämnat in det absolut sista arbetet för i år. Nu drar ajg och mamma över till kastrup och sen vidare mot Beijing, Kina. Jag hoppas att det blir en lika underbar resa som det brukar vara... Jag komme...

Av Sofia Tjernberg - 29 maj 2009 21:51

Idag har varit en hemsk dag. Klev upp halv fem, 4.30!!!!!!!!! Tenta kl 8 i malmö och jag mår som en ***... jag klarar inte av att stressa, inte sova och sen kliva upp så tidigt. HAr haft några hemska sista dagar denna veckan, känner mig som en söndre...

Av Sofia Tjernberg - 25 maj 2009 12:22

å herre vilken jobbig dag. Stadsvandring på morgonen, 3 timmar och ungefär 1mil runt halv Malmö för att se på gamla byggnader. ONT i fötterna och knäna efter detta! Slänger mig på bussen till skolan efter att ha gått en obeskrivlig omväg från Östra S...

Av Sofia Tjernberg - 23 maj 2009 21:39

Gick AD i Vittsjö idag i Div I då de mötte serieledarna (tror jag) Jitex. Jitex var riktigt bra och det märktes även att vittsjö hade matchen mot LDB FC Malmö i benen sen i torsdags. SOm för övrigt gjorde en toppeninsats och bara förlorade med 2 boll...

Presentation

Omröstning

Skall damer få döma herr fotboll?
 Ja- Absolut!
 Ja, men inte hur högt som helst...
 Nja, tveksamt
 Nej, de skall hålla sig till damfotbollen!
 Nej, de skall inte döma alls.
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards