Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Sofia Tjernberg - 13 oktober 2008 17:48

Jaha, så satt jag precis och åt lax i vardagsrummet när telefonen ringde... Det var Kanal Lokal som hade sett reportaget i Sydsvenskan och de tyckte också att det var jätte intressant. De ville komma och intervjua mig och filma när jag dömer. Vilken himla effekt du skapat Nicolinn, kändisskapet växer! Det tråkiga är dock att säsongen är slut, den enda match jag har kvar är matchen Vittsjö - Gauthiod i damettan. Så... inga herrmatcher är kvar, förutom eventuellt extrakval men det vet man ju aldrig hur och var det blir av. Om det inte dyker upp något så blir reportaget av till våren, om dom vill filma innan säsongen drar igång så har Bruhno nästan lovat att han ska fixa en VÄLDIGT bra träningsmatch till mig :) Det kommer jag inte glömma att du sagt... Jag återkommer när jag vet mer exakt hur det blir!!

Ciao så länge!

Av Sofia Tjernberg - 13 oktober 2008 14:46

Idag kan man på sidorna C14-C15 läsa en artikel om mig och hur jag går emot strömmen genom att döma herrfotboll, trots att jag är damdomare. Det är Åsa Josefsson som skrivit artikeln och Henrik Rosenqvist som tagit bilderna.

Artikeln blev jättefin och extra kul är att Bosse Karlsson också tror på oss damdomare! Det känns som jag blivit någon slags lokal kändis så mycket som jag varit med i artiklar den senaste tiden, men det är kul att någon uppmärksammar det jag gör! Jag kanske också går emot strömmen när jag nu säger att jag är stolt över det jag gör, att som ensam tjej åka runt och döma herr matcher är inget lätt jobb, man får ta emot mycket skit! Dock kommer jag aldrig sluta, Kjell han håller på fortfarande trots att han är över 70, och kan han hålla på så länge kan jag. Att döma fotboll är bland det roligaste jag vet, särskilt när jag får möta nya utmaningar.


Ni kan läsa artikeln på, http://sydsvenskan.se/sport/article378106/Ung-kvinna-gor-karriar-bland-mannen.html, http://sydsvenskan.se/sport/, http://sydsvenskan.se/sport/article378108/Domarbasen-valkomnar-fler-kvinnor.html, men den är inte den samma som den i tidningen (det är bl. a. fler bilder med i tidningen).

Av Sofia Tjernberg - 13 oktober 2008 14:33

Idag när jag läste den fina artikeln om mig i Sydsvenskan slog det mig att det inte gått att läsa så mycket om landets damdomare i media. Eftersom jag är väldigt bra på att säga vad jag tycker så kom jag då på idén att starta en blogg, som jag antagligen kommer ledsna på väldigt snart, men jag skall göra mitt bästa för att hålla informationen uppe!

Så denna blogg är bland annat en hyllning till oss damdomare, keep up the good work!


Presentation

Omröstning

Skall damer få döma herr fotboll?
 Ja- Absolut!
 Ja, men inte hur högt som helst...
 Nja, tveksamt
 Nej, de skall hålla sig till damfotbollen!
 Nej, de skall inte döma alls.
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards