Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Sofia Tjernberg - 15 oktober 2008 21:55

Liverpools number 9, Fernando Torres kommer inte att få gå in på sin gamla hemmaarena och möta Atletico Madrid med sitt nya lag LFC. Först kom besvikelsen att han inte ens skulle få spela på sin gamla arena, Vicente Calderon, efter att Atleticos fans betett sig dåligt i matchen mot Marseille. När nu det överklagats av Atletico och förhoppningsvis resulterar i att matchen spelas där endå så kommer nästa smäll. Sträckning igen.


Jag förstår hur mycket Torres har sett fram emot denna match- enda sedan lottningen så har också alla fans längtat efter att se Torres spela på sin gamla hemmaplan. Jag hade sett fram emot respekten han hade haft gentemot sina gamla hemmafans när han gör mål MOT sin gamla klubb FÖR sin nya klubb. Livet är verkligen inte alltid rättvist.

Jag vet hur besviken Christoffer är, samtidigt vet jag hur synd han tycker om Torres, och vem gör inte det? 

Av Sofia Tjernberg - 15 oktober 2008 21:28

Den här dagen har verkligen bara regnat bort... Hann knappt plugga någonting före träningen ikväll och nu är det för sent med tanke  på när jag ska upp imorgon. Eftersom jag dock bloggar om mitt liv som fotbollsdomare så kan jag ju nämna att jag i stort sett varje dag har något "domarjobb" att utföra, om det nu så är att döma matcher, skriva rapporter eller ringa samtal. Nu börjar det tunnas ut rejält och efter helgens och nästa veckomatch så är det tomt på själva dömningsschemat (ialla fall utomhussäsongen). Idag har jag skickat iväg rapporterna angående de grova förseelserna i lördagens match så vi får väl se vad Skåneboll säger om dem... Utgången är knappast oviss, jag är nästan säker på vad domen blir (man börjar lära sig)! Nu väntar jag på att Susanna skall ringa upp mig angående matchen på lördag. Har aldrig gått AD för henne innan så ska bli kul :)


Imorgon är det skola igen och snart tenta. Tror inte jag nämnt på bloggen innan att jag läser till fastighetsmäklare i Malmö, men så är fallet. Ja, jo jag har många blandade intressen... Så nu ska jag väl lägga ihop alla papper och måla naglarna innan det blir sängen för min del.

So long!


Presentation

Omröstning

Skall damer få döma herr fotboll?
 Ja- Absolut!
 Ja, men inte hur högt som helst...
 Nja, tveksamt
 Nej, de skall hålla sig till damfotbollen!
 Nej, de skall inte döma alls.
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards