Alla inlägg under september 2008

Av Sofia Tjernberg - 29 september 2008 14:24

Idag kom första numret av Fotbollsmagasinet Marta ut!!! Marta är en tidning som ger "inspiration för tjejer med fotboll som livsstil". Tidningen har en ansvarig utgivare vid namn Anette Börjesson som själv spelat i landslaget.


Det var mitt under min semester i augusti som det ringde på min mobil, och ni som varit utomlands och använt mobilen vet ungefär hur dyrt det är att ta emot ett samtal, så jag brydde mig inte mer om det. Samma nummer ringde flera gånger och jag började ana att det var något viktigt så ajg bad mamma ringa upp hemifrån Sverige för att se vem det var. Det visade sig att det var en reporter på just Marta som ville göra ett reportage om mig till det första numret. Hon hade blivit tipsad av någon på Skåneboll om att jag dömde herrfotboll, och var ensam om det i Skåne. Så fick det bli, kul att någon uppmärksammar oss kvinnor!

Några dagar efter min hemkomst besökte Nicolinn min bostad i Åhus för att ta några bilder och intervjua mig. Vi pratade ganska länge om fotboll och allt som hänt mig under de tre åren jag dömt- vilket är ganska mycket. NU är alltså artikeln utkommen och den blev superfin, 3 sidor lång, tack Nicolinn! För er som vill läsa så finns tidningen att beställa på www.martafotbollsmagasinet.com.

Av Sofia Tjernberg - 6 september 2008 18:15

Idag vann ett överlägset ÅHBK sin serie, Herr div 5Ö... Frågan är fortfaranade vad de skulle där nere o göra, de är alldeles för bra för att spela ett år i femman. Nu är det dock fyran som gäller efter seger mot Yngsjö med 5-0. Tosteberga har väl i stort sett varit lika överlägsna i sin serie, dock tycker jag att 5Ö håller betydligt högre klass än 5Nö, så det skall bli spännande att se hur de båda lagen presterar nästa år. Själv tror jag att ÅHBK kommer att ligga på den övre halvan, tror inte dom vinner serien men kval upp känns inte omöjligt.

Presentation

Omröstning

Skall damer få döma herr fotboll?
 Ja- Absolut!
 Ja, men inte hur högt som helst...
 Nja, tveksamt
 Nej, de skall hålla sig till damfotbollen!
 Nej, de skall inte döma alls.
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards