Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

Vittsjö GIK - IK Gauthiod

Av Sofia Tjernberg - 18 oktober 2008 20:34

Idag har jag varit o dömt i Vittsjö tillsammans med Susanna och Anneli. Årets sista match i damettan mellan två lag som båda säkrat kontraktet inför nästa år. Vittsjö tog ledningen efter ca 10min i första halvlek och lyckades hålla undan trots Gauthiods press i andra halvlek. Återigen blev jag igenkänd från reportaget i Marta av Gauthidos lagledare/tränare... kul! Tråkigt var dock att jag sträckte mig (eller vad jag nu gorde) efter 20 min och fick ha låret hårt lindat resten av matchen.. När jag dessutom vaknade imorse och var förkyld så blev jag ännu mer deppad, speciellt med tanke på att mitt lag spelar årets viktigaste match imorgon. Hoppas dock att jag kan spela imorgon ändå, min karl har lärt mig att bita ihop och det är vad jag skall göra.


Idag stod det även klart att Stattena vinner Söderettan och spelar i damallsvenskan nästa år- grattis! Kul med ytterligare ett lag från skåne i landets högsta damserie. Tåget gick dock för Sjöbo redan i matchen mot Öster då man inte lyckades vinna och med 6poäng upp till Dalsjöfors ovanför strecket så spelar man i en lägre division nästa år. Även Husie och Sussies lag Byttorps IF från Borås spelar i divison 2 nästa år- trist med tanke på att Skåne tappar två division 1 lag och därmed bara har Vittsjö kvar.


Idag står det även klart att Hanaskog spelar i div 5 nästa år efter förlust med 3-0 hemma mot Råå (4-0 sammanlagt). Ska bli spännande att höra om dom var nära överhuvudtaget... Istället tog Näsum steget upp i fyran efter två säkra segrar mot Härslövs IK. Kul med lite fler div 4 lag i Nö skåne nästa år!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

HEJ

Av Sofia Tjernberg - 27 augusti 2009 20:57

Jag vet inte vad men nåt inom mig förde mig till min kära blogg, haha. Jag har behövt en paus i sommar från allt och ingenting och jag har inte orkat ta tag i nånting. Så är det ibland. Så då fick naturligtvis detta stå åt sidan tillsammans med mycke...

Av Sofia Tjernberg - 4 juni 2009 17:53

Hej allihopa. sitter på skolan i malmö och har nyss lämnat in det absolut sista arbetet för i år. Nu drar ajg och mamma över till kastrup och sen vidare mot Beijing, Kina. Jag hoppas att det blir en lika underbar resa som det brukar vara... Jag komme...

Av Sofia Tjernberg - 29 maj 2009 21:51

Idag har varit en hemsk dag. Klev upp halv fem, 4.30!!!!!!!!! Tenta kl 8 i malmö och jag mår som en ***... jag klarar inte av att stressa, inte sova och sen kliva upp så tidigt. HAr haft några hemska sista dagar denna veckan, känner mig som en söndre...

Av Sofia Tjernberg - 25 maj 2009 12:22

å herre vilken jobbig dag. Stadsvandring på morgonen, 3 timmar och ungefär 1mil runt halv Malmö för att se på gamla byggnader. ONT i fötterna och knäna efter detta! Slänger mig på bussen till skolan efter att ha gått en obeskrivlig omväg från Östra S...

Av Sofia Tjernberg - 23 maj 2009 21:39

Gick AD i Vittsjö idag i Div I då de mötte serieledarna (tror jag) Jitex. Jitex var riktigt bra och det märktes även att vittsjö hade matchen mot LDB FC Malmö i benen sen i torsdags. SOm för övrigt gjorde en toppeninsats och bara förlorade med 2 boll...

Presentation

Omröstning

Skall damer få döma herr fotboll?
 Ja- Absolut!
 Ja, men inte hur högt som helst...
 Nja, tveksamt
 Nej, de skall hålla sig till damfotbollen!
 Nej, de skall inte döma alls.
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards