Alla inlägg den 6 november 2008

Av Sofia Tjernberg - 6 november 2008 22:42

Ja nu var det ju ett tag sedan jag skrev på allvar. Damfotbollen är det inte mycket kvar av i året, tror Umeå har nåt möte kvar i UEFA womens cup dock. Svenska cupen vgjordes för inte så längesen och Linköping fick revanch på Umeå där och vann med 1-0 i förlängingens slutminuter. Kul att se en fin domarinsats där, hade inte mycket att anmärka på och absolut inte massa offside som var galna (damdomare håller alltså måttet på hög nivå). Åsa var assisterande i matchen och har själv gått AD för henne i ettan så var kul att se ett bekant ansikte.


Tisdag och onsdag var det CL som berört mig på blandade sätt. Del Piero hade show i Madrid igår och avgjorde matchen med sina två mål. Ok jag är smått anti mot italiensk fotboll men jag får säga att Juve gjorde det förbannat bra, borta mot real!! En liten klapp på axeln till mellis också, haha den gamlingen gjorde en stabil insats som högerback, bra jobbat.


I tisdags spelade Liverpool (mitt lag) mot Atletico hemma... Med svenskt domarteam ju. Nämnde det innan, alltid roligt. Vad säger ni om straffen i slutminutrarna? Jag tror att ajg är för färgad för att uttala mig...


Igår såg jag Fiorentina-Bayern. Spelaren som gjort den mest patetiska filmningen i världshistorien fanns med på planen. Ni kan ju gissa vem det är, italienare. Ok nu gjorde jag det väldigt svårt, världens mesta filmare hittar man i Italien. Gilardino heter snubben- big surprise? NEJ. Alltså kolla bara här nedan för er som inte sett den innan. En sån filmning och jag kan aldrig förlåta spelaren, hur tänker han?  Inte sista gången han gjorde det heller, igår var han i farten igen. Ok han var rätt hyfsad i matchen igår men jag kan bara inte sluta störa mig på att killen filmar lika ofta som han gör bra saker på planen. Det var det jag skulle komma till lite i dagens inlägg. Filmningar. Kan vara mycket svårt för domarna att se, men många gånger är det lätt och ändå ser vi förbi dessa?! Der står klart och tydligt att alla simuleringar vilket också innebär försök att förstärka effekten skall bestraffas. VARFÖR GÖR MAN INTE DET DÅ? Jag kan bli tokig vissa gånger, en spelare får världens minsta knuff och faller hur lätt som helst. Jag tycker det skall bestraffas, annars säger man ju att det är ok att filma. Jag tycker det måste bli hårdare på den punkten från domarnas sida, vissa spelare livnär ju sig för fan på att filma, och jag vill inte stå där en dag och se en CL eller en mästerskapsfinal som avgörs med att någon filmar till sig ett avgörande. Jag har två favoriter till på min "diving list" bla den gamle räven Lehmann, haha han borde inte filma, han är verkligen sämst på det och Christiano "transan" Ronaldo. Söker man på dives på youtube så är det han som dominerar, rakt av. Här nedan är en snygg där det faktiskt är Fröjdfelt som går på en av de sämsta filmningarna jag sett, var bara tvungen att ta med den. Ni som älskar Ronaldo, ser ni verkligen båda hans sidor eller ni tycker den som filmar också är asbra? På nåt sätt måste man ju inse att killen är ute o cyklar...Bättre att ha en spelare som verkligen kämpar för laget i alla lägen och använder fotbollsspelet till att vinna inte dramaspelet.

Kolla här nedan i alla fall och tyck till om filmningar, alla kommentarer är välkomna så länge de inte handlar om något negativt om LFC spelare! :)


http://www.youtube.com/watch?v=4OTIPGgzkL0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=mP5mLY16xTc

och se min favorit här nedan, Jetmir du som älskar italiensk fotboll, du tycker väl absolut att det är straff med dina kunskaper? haha:


http://www.youtube.com/watch?v=Ut5whz2RWcw

Presentation

Omröstning

Skall damer få döma herr fotboll?
 Ja- Absolut!
 Ja, men inte hur högt som helst...
 Nja, tveksamt
 Nej, de skall hålla sig till damfotbollen!
 Nej, de skall inte döma alls.
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards