Alla inlägg den 1 november 2008

Av Sofia Tjernberg - 1 november 2008 19:41

Så idag är dagen efter den stora domarfesten som alla snackar om.

Kristianstad domarklubb anordnar varje år en dragning med middag, alltså man köper en lott och på den är man sedan med i ett lotteri där man akn vinna pengar och dessutom ingår mat. Trevligt? ja för tusan!

Kvällen började med att Nathalie kom hem till mig och umgicks lite, eftersom hon hade glömt hela party outfiten (hon var bakis och ahde tydligen väldigt ont i huvudet) så fick hon låna ihop lite av mig :)

Vi tog sedan bussen till stan, träffade såklart alex på bussen så hon fick lite uppmärksamhet hon med, sedan sprang vi som dårar för att hinna med Broby bussen som stannar utanför stället vi skulle till.

Festen drog igång med spritlotteri, man kan ju undra om det är lagligt men inom domarklubben är allt som handlar om sprit lagligt! Dock tror jag dock att vi får införa vissa sanktioner inför nästa år, det är en risk för hela mänskligheten att Falk vinner en stor Gin och David en stor Absolut. Det ironiska var dessutom att jag drog lotten där falk vann och nathalie lotten där David vann (nej, ingen av oss är så dumma att vi fifflar med det, vem vill att dom två stollarna skall ha en hel flaska och dessutom sitta vid samma bord som oss liksom). Nej vi får se det positiva i det hela- svarle vann inte- tack o lov!

Maten bestod av supergod buffe med kallskuret och potatisgratäng (Nathalie brydde sig mest om bullarna, efter 3 stycken tjatade hon om en till hela kvällen). Jag hade dock fått upp ögonen för kvällens andra lotteri där man kunde vinna en laptop så det var det enda jag tänkte på hela kvällen.

Kvällens höjdpunkt var ju ändå penninglotteriet men eftersom jag aldrig har tur att vinna något sånt så insåg jag att min chans var obefintlig där. Efter att 5st vunnit 500kr så  förstod jag att det var kört för mig, det var ju bara tre vinster på flera tusenlappar kvar och det vinner jag aldrig (det fanns flera 100tal lotter). 1 person av flera 100 skulle vinna 4000, näst högsta vinsten, och när Mats blivit klar med sina taskiga skämt om att hemma hos honom börjar dom alltid bakifrån (Mats är över 40år) så började han med att säga att vinsten gick till ett nummer som börjar på 6 (ett nummer han gillar oväntat nog)så blev jag lite gladare, jag hade ju 64. Sen kläckte han att det var mindre än 65 och jag fattade inte ens att jag hade 64 längre, tiden stannade liksom. När han sedan nämner "och nej Sofia det är inte 64!" så fattar jag ingenting. JO DET VAR JU 64 efter att jag frågat två gånger, jag fattade ingenting, frågan är om jag fortfarande inte gör det. Jag blev så glaaaad så Mats han fick tom en kram, hade kunnat pussa honom om det hade varit så. SÅ GÖTT!

Efter det blev jag ganska poppis, folk höll sigtill mig, men det var nog för att de trodde jag skulle bjuda (särskilt Cerny, men han hade nog fått tillräckligt ändå). Nej hela kvällen blev väldigt lyckad. Nästan lika glad (om inte ännu gladare) blev Adi när han såg att han i dagens sista lotteri hade vunnit på en av sina 17 lotter och fick gå fram och välja mellan ett badlakan, en t-shirt, en dörrmatta eller en väska. Haha "Neven, Neven!!!!" Lilla Adi blev så glad att han och kusinen Neven vann något så han strålade tom när han kom tillbaka till bordet med en sportväska som han säkert redan har tusen av!

Nej kvällen blev väldigt lyckad, Svarle blev för full som vanligt men jag hann dra innan Falk och David också blev det. Eftersom ingen lär orka läsa ända ner hit ska jag avrunda det hela.

Porsebäck kan få bli omnämnd, han hade ju nummer 63 på lotten men sån gentleman han är så ville han ju mycket hellre att jag vann. Min bloggs mest trogna fan Goran fanns också på festen- alltid lika nykter och alltid lika trevlig. Jimmie hade med sig frugan så han släppte inte lös som dom andra 30 åringarna, men å andra sidan är han ju en hjälte ändå. Starnäs minglade inte lika friskt som t.ex Bruhno och Niklas men han fanns där och han fastnade också på bild. Olle, Jödda och Kjell var lika representabla som vanligt, Janne med fru fanns också på plats, ska ringa deras svärson angående praktik nu i vinter! Träffade massa hedersmedlemmar också, alltid trevligt. Basse var dragen, har aldrig hört honom prata så snabbt och mycket nånsin. Rundqvist satt bredvid ett av KFFs nyförvärv från Nosaby, fidde. jaja Mats skämtade massa om honom med, vi får väl se om det blir succe, annars kan du ju alltid komma tillbaka och börja döma igen, här är alla välkomna(se bara vilka som fanns på festen). Peter Olofsson fanns med,supersexans mesta domare, han körde rosa, kanske för att stödja bröstcancerfonden? Elfver joinade också vår kära domarkår och satt mest o snackade med folk i närheten av Alex Harrison aka James Bond. Jag tror Nathalie hade en flört med Elfver? Kimpa Flintvall satt med gamlingarna som vanligt men kom över för att gratta mig till pengarna, han vill nog egentligen umgås med oss unga (där även Bruhno ingår) men han är för blyg den stackarn.Ekdahl såg jag inte till så mycket faktiskt, han vill inte heller umgås med oss. Mitt emot mig o nathalie satt det två hässleholmare, tom och ja vad den andra nu hette, och ja porsebäck dom skötte sig! Nej nu tror jag att jag fått med det mesta. Om jag missat nån så hojta till. Lägger upp lite bilder från festen här nedan, några sparar jag dock  för jag tänkte presentera några av domarklubbens profiler de näsmaste dagarna/veckorna.

På den nedersta bilden ser ni Jödda i mitten (han som flinar) närmast Cerny och Ekdahl (mannen, myten legenden som dömde Åhusderbyt). På andra kortet ville Nathalie väldigt gärna vara med(eller förstöra) när Bruhno i blå skjorta, Jimmies rygg och Niklas skämtade. Ja Nathalie, du är assnygg, klart du ska vara med på bild. Överst ser ni hur det går när jag o nathalie urartar med kameran när vi blev less på alla manliga vänner, Jag och Britt poserade.

Tack för en trevlig kväll (och tack för pengarna, Bruhno jag litar på dig imorgon)

Njut!

Presentation

Omröstning

Skall damer få döma herr fotboll?
 Ja- Absolut!
 Ja, men inte hur högt som helst...
 Nja, tveksamt
 Nej, de skall hålla sig till damfotbollen!
 Nej, de skall inte döma alls.
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards